Angol nyelvtanulás hatékonyan

A hatékony nyelv tanulásában segítek neked, akár kezdő vagy akár haladó. Értékes tanácsokkal, ötletekkel, feladatokkal látlak el, ami könnyebbé és hatékonyabbá teszi számodra a nyelvtanulást, valamint angol nyelvű országok kultújáráról olvashatsz érdekességeket, amelyek hasznosak lehetnek munkavállalóknak, turistáknak egyarán, és megkönnyíthetik angol tanulásod. www.onlineangol.com

Friss topikok

Ha nem akarsz újrakezdő lenni

2009.01.12. 20:08 Noéadmin

A nyelvtanulás legkönnyebb módja, ha olyan országba mész dolgozni, élni hosszabb időre, ahol az adott nyelvet kell használnod. Ezzel biztos nem mondok most újat neked. De ha valaha is elgondolkoztál azon, miért vagy újrakezdő, miért kezdesz neki újra és újra az angolnak, és még mindig nem vagy elégedett, akkor ennek oka az ISMÉTLÉS. Ha pedig kezdő vagy, és nem akarsz újrakezdő lenni, sok pénzt és időt szeretnél megmenteni, akkor jól figyelj most.

Nagyon jó az a közmondás: „Ismétlés a tudás anyja.” Az idegen nyelv megtanulása nem különbözik – nem lenne szabad különböznie – az anyanyelved megtanulásától. De míg anyanyelved napi több órában használod – ha éppen nem beszéled, akkor hallod, olvasod – , az idegen nyelvet heti pár órában. Hogyan várhatod el magadtól, hogy akár alapfokon beszélj, ha csak ennyi időt HASZNÁLOD? Ez nem szemrehányás, csak nézőpontot szeretnék adni neked.

Ha külföldön élsz, és az idegen nyelvet használod napi több órában, és anyanyelved mindössze pár órában - esetleg nincs is szükség rá - akkor szinte szívod magadba a tudást. Mindössze azért, mert gyakorlod. Én személyesen megtapasztaltam külföldön, milyen az, amikor az anyanyelv szorul a háttérbe. Persze hiába külföld, ha magyarokkal vagy körülvéve, és nem kell angolul beszélned.

Míg saját nyelvedet saját hazádban nap mint nap gyakorlod, ISMÉTLED, az idegen nyelvet – jelen esetben az angolt – nem nagyon. Ahhoz, hogy használni is tudd az eddig tanultakat, folyamatosan ismételned kell. Ha a tananyagodban a huszadik leckénél tartasz, az nem azt jelenti, hogy azt a 20 leckét tudod is. Újra és újra végig kell rajta menni, hogy véreddé váljon, bekerüljön a hosszútávú memóriába.

Akár tanfolyamra jársz, akár magántanárhoz – esetleg önállóan tanulsz az Internet segítségével – , minden nap szánj 5-10 percet az ismétlésre. Nem baj, ha túl könnyű. Az a jó! Hiszen ez azt jelenti, hogy már tudod. Ha valami nehezen megy, akkor az nem nevezhető tudásnak. Ne feledd! Tudás = 100% bizonyosság.

Ha nem akarsz mindig újrakezdő lenni, folyamatban kell tartanod a már megtanultakat. Végiggondoltad már, mekkora pénzkidobás – no és persze időpocsékolás – , ha kétszer, háromszor stb. nekifogsz a tanulásnak? Sajnos, erre csak akkor jövünk rá, ha már megtörtént.

Ha most arra gondolsz, nincs időd, hogy naponta akár 5-10 percet ismételj, hiszen örülsz, ha lépést tudsz tartani a csoportoddal, vagy magántanárod feladataival, akkor ismét csak a legfontosabbat hagytad ki: nincs igazi célod az angollal. Nagyon sok emberrel találkozom, akik azon sopánkodnak, jajj de kár, hogy nem tanulták meg az oroszt, most milyen jó volna. Tudtuk akkor, mire lesz jó? Nem. Akkor meg minek bánni.

Ha mégis úgy gondolod, csak azért tanulsz, mert már mindenki tud angolul, és majd csak jó lesz valamire, akkor légy türelmes magaddal, és ismételj. Tanfolyamunkon lévő tanulóimnak is mindig ezt tanácsolom: ismételj. Ha a 100. leckénél tartasz, akkor is menj vissza, hallgasd meg újra a szövegértéseket, és meglásd, nagy sikerélményed lesz. Nagyon jó tanulást kívánok neked. Továbbra is a Te segítségedre: Gyuris Noémi, angoltanárnőd (www.angolnyelvtanulas.shp.hu)

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hatekonyangol.blog.hu/api/trackback/id/tr36873524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisz60 2009.01.14. 23:12:11

Sziasztok!
Igazat adok Noéminek,ismételni nagyon fontos, én már többször jártam úgy hogy újravettem egy leckét és teljesen elfelejtettem az ott tanultakat. Most meg szeretném osztani veletek életem legnagyobb angol sikerét. Azt hozzáteszem hogy kezdő angolos vagyok. Igaz hogy nagyon pici siker, de nekem NAGYON NAGY. A BBC-n van egy műsor, ingatlanok adás-vételével foglalkozik. Bemutatja az eladandó lakásokat és majdnem mindent megértettem belőle. Persze a szakszavakat nem. Úgyhogy nagyon boldog vagyok, már van egy kis sikerélményem. Viszont szeretném a haladóbb tanulók véleményét kikérni: nem nagyon értem hogy a segédigéket mire (mi helyett) kell használni, illetve miért van rá szükség amikor a mondatban úgyis van még egy ige? Ha tudna valaki ebben segíteni akkor megköszönném.

Krisz60 2009.01.15. 23:43:25

Úgy látom ebben nem tud senki segíteni. . Nekem is elég nagy falat ez a szabály. De azért még várok, hátha nem olvastátok a blogot.Meg nagyon szeretném ha kicsit megélénkülne a fórum, mert a tanulók egymás hibáiból meg a sikereiből l llehet hogy sokkal jobban tudnának tanulni, sok kis trükköt megosztani a másikkal.Most találtam ki: mi lenne ha a fórumra is angolul írnánk ezentúl? A kezdők csak alapszavakat, meg alapmondatokat , a haladók meg amit már tudnak, és szótárból lefordítgatjuk amit nem tudunk.

Noéadmin 2009.01.16. 18:25:21

Hát akkor én segítek, ha senki nem akar neked. Bár a tanfolyamon többször is elmondom, mik is azok a segédigék, érdemes ismételned:)
Az angolban két féle ige van: a főige (ami valamilyen cselekvést, történést fejez ki: walk, drink, eat stb), és segédige (can, will, must stb). Segédigéből jóval kevesebb van. Vannak igék, amelyeknek van ilyen és olyan jelentése is, ilyen a DO, HAVE, BE. Miért van rá szükség? Hát azért, hogy módosítsa, segítse a főige jelentését:

I drink. - Inni szoktam.
I am drinking. - Most éppen iszom. (ha nem lenne a BE a mondatban, akkor nem lenne az egésznek sok értelme, legalábbis nem lenne helyes.)
I can drink. - Ihatok.
I must drink. - Innom kell.

A segédigék önálló jelentéssel nem bírnak: I can. Ennek így nincs értelme. DE: Can you swim? I can. - Tudsz úszni? Én tudok?

Mivel az angol nem ragozó nyelv, a segédigék nélkül egy nagy zűrzavar lenne:)

Noéadmin 2009.01.16. 18:31:18

Kedves Krisz!
Nagyon örülök, hogy végre igazi sikered volt az angollal. Sajnos sokan nem veszik észre, hogy ha már megértenek valamit, az az első igazi lépés a nyelvtanulásnál. Rögtön jön a sajnálkozás: De kár, hogy én nem tudok így beszélni. A beszéd utána jön. Ezt a lépést meg kell tenni, nem maradhat ki. Utána jöhet a beszéd is. Hallgass sokat!!

Krisz60 2009.01.17. 15:04:58

@Noéadmin: Noémi nagyon köszönöm a segítséget. Gondoltam hátha a többiekkel tudunk beszélni arról ki hogy tanul, kinek milyen sikerélményei voltak eddig, illetve ötleteket tudunk adni egymásnak. Jó lenne ha felélénkülne a fórum, mert biztos hogy sokat tudnánk egymás hibáiból is tanulni, vagy tanácsot adni egymásnak.

Krisz60 2009.01.23. 17:28:17

Sziasztok!
Szeretném megosztani veletek az egyik "találmányomat" Nekem nagyon sokat segít, remélem Nektek is tudok vele segíteni, főleg a kezdőknek javasolnám akik még nem tanultak olyan sok szót. Exelben csináltam egy szótárat magamnak, amibe az összes itt tanult szót,kifejezést, kiejtést beleírtam. Mellé írom a többes számát, a múlt idejét és ha van azt, hogy milyen szabály érvényes még rá. Írok mellé példamondatot is. Így amikor keresek egy szót, nemcsak magát a szót és kiejtését tudom, hanem amit eddig tanultam róla, mindent. Remélem tudtam segíteni. Ha érdekel valakit szívesen segítek.

euro_állás · http://www.euro-allas.hu/ 2012.07.09. 19:03:57

Szerencsére az egyszer már megtanultak sokkal hamarabb visszatérnek egy kis ismétléssel, mint az élet bármely más területén. Szerintem picit olyan, mint a biciklizés.
süti beállítások módosítása