Angol nyelvtanulás hatékonyan

A hatékony nyelv tanulásában segítek neked, akár kezdő vagy akár haladó. Értékes tanácsokkal, ötletekkel, feladatokkal látlak el, ami könnyebbé és hatékonyabbá teszi számodra a nyelvtanulást, valamint angol nyelvű országok kultújáráról olvashatsz érdekességeket, amelyek hasznosak lehetnek munkavállalóknak, turistáknak egyarán, és megkönnyíthetik angol tanulásod. www.onlineangol.com

Friss topikok

Beszéljünk a pénzről

2008.11.09. 14:31 Noéadmin

Sokan vágnak neki nagy reményekkel mostanában az Egyesült Királyságnak vagy azért, mert jobb életet remélnek, vagy azért mert kalandra vágynak, vagy egyszerűen csak szeretnék megismerni a külföldi ország érdekességeit.

Mielőtt nekivágsz a nagy útnak - bármi is legyen a célod - , nem árt ismerned az ország jellemzőit, szokásait. Elsőként beszéljünk a pénzről. Ha egyenlőre nem is vágyódsz el, érdemes tudnod ezeket a dolgokat, hiszen hozzátartozik ez is a nyelvtanuláshoz.

Nagyon fontos dolog, hogy tudd, milyen pénzt vigyél magaddal az Egyesült Királyságba. Az ország fizetőeszköze a font (pound), bár van néhány bolt, ahol az eurót is elfogadják.

Címletek: £50, £20, £10, £5 bankjegyek és £2, £1, 50p, 20p, 10p, 5p, 1p érmék.

Nagyon sok bankautomata van, így nem kell aggódnod a pénzfelvétellel kapcsolatban. A boltokban sokféle kártyát elfogadnak, de nem árt indulás előtt megbizonyosodnod, a te kártyád is ilyen-e. A legelterjedtebb a Visa és a MasterCard. Ha nagyobb összeggel szeretnél utazni, akkor a legbiztonságosabb mód, az utazási csekk.

A bankok hivatalos nyitvatartási ideje reggel 9:30-15: 30, de sok bank jóval tovább, akár délután öt óráig is nyitva van.

Nem csak bankokban, de a főbb postákon is tudsz pénzt váltani, és a nagyobb városokban pénzváltók is működnek (bureau de change offices). Ezeket keresd utazási irodáknál vagy pályaudvarokon.

Az átváltás költsége természetesen helytől függő, viszont a nagyobb városokban, mint pl. London, igen magas lehet. Mindig ellenőrizd, mielőtt pénzt váltanál.

Ha munkavállalás végett utazol az országba, feltétlenül vigyél magaddal annyi pénzt, ami a hazautazásod fedezi, mert sose lehet tudni.

Ha van bármilyen tapasztalatod, jó tanácsod, kérlek, oszd meg az olvasókkal.

 

2 komment

Címkék: utazás pénz

A bejegyzés trackback címe:

https://hatekonyangol.blog.hu/api/trackback/id/tr68758643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gvan-Fu 2008.11.10. 17:14:06

Kedves Noémi!
Azt írtad nekem az egyik E-mailedben, hogy egy apró sajtóhiba miatt egyesek „megszóltak”
Soha ne csinálj Magadnak nagy ügyet mások durva "kiigazításai"/megnyilvánulásai miatt. Csak az reagál durván ilyesmire, és cikizi ki az elejtett apró sajtóhiba miatt másokat, aki nem teljesen józan, mert azok az emberek más szemében keresik a szálkát...
Én ma hajnalban jutottam végre el ahhoz hogy elolvassam az E-mailedet, és persze, hogy magamban egy kicsit mosolyogtam e „műhiba" miatt, és arra gondoltam, hogy biztos meg akarod mozgatni a sok tétlen tanuló "észrevételezési" és hozzászóláci ambicióit.
Néha én is „+÷xoktam ejteni” ilyen műhibákat/gixereket, hogy vegyék már végre észre mások is és szóljanak végre hozzá...
A TE értéked sokkal NAGYOBB ennél.
Gratulálok a megtett változtatásaidhoz a honlapodon és a decermberi terveidhez is...
Persze, hogy én is csatlakozni fogok hozzá...
Képzeld, kaptam tegnap egy levelet Debrecenből egy szülőtől, ahol lakom, hogy tanítsam szlovák nyelve a gyermekeit, akik 10 évig Szlovákiában éltek.Most pedig hiányolják a szlovák tanulást, amelyhez ott hozzászoktak. Ezexerint, ha oktatni hívnak, csak tudhatok valamit, ha nem is angolul...
A mellett persze változatlanul kitartok melletted, mert tudom hogy a TE módszereid JÓK!
A kedvességed pedig megfizethetetlen.
Éppen egy preszsóban kávéztam az előbb és amikor egy külföldól hazatelepült zenész megtudta, hogy csiszolnám a silány angol nyelvtudásom, felajánlotta az aktív segítségét, ingyen. Azt válaszoltam neki, hogy hiába élt 12 évet Angliában, ha cigizik. Nálam kizárt dolog, hogy nála tanuljak, ha valaki bagózik a jelenlétemben. Azt válaszoltam neki, hogy csak akkor fogadom el az ingyen felajánlott segítségét, ha leszokik, vagy a jelenlétemben NEM bagózik... Még a főorvos bátyámat is megkérem, hogy jelenlétemben ne bagózzon (még a saját autójában sem).
Mit gondolsz, megteszi?
Üdvözlettel: forditolmacs@gmail.com

Noéadmin 2008.11.11. 14:04:29

Köszönöm szépen megnyugtató szavaid. Sajnos túl érzékeny emberke vagyok, és bár tudom, a neten még több "kedves" emberrel találkozom, mint az életben, annak ellenére kissé mellbevágott azoknak az embereknek a beszólása, akiknek ingyen adtam valamit, és szerintem elég értékeset. De szerencsére többen vannak a jószándékúak, és annyi de annyi kedves és megnyutató szót kaptam, hogy teljesen elérzékenyültem. Köztük a tiedet is. Még egyszer köszönöm.
süti beállítások módosítása